غلبه بر مشکلات مطالعه:مشکلات مطالعه کدام هستند؟

غلبه بر مشکلات مطالعه
آنچه در این پست میخوانید

    غلبه بر مشکلات مطالعه

    بسیاری از ما در مورد مطالعه و توانایی هایمان در مطالعه باورهای نادرستی داریم. و در واقع مشکلاتی که در مطالعه داریم را بر آنها آگاه نیستیم. در این مقاله می خواهیم یاد بگیریم که بر مشکلات مطالعه غلبه کنیم. آیا از مشکلات مطالعه خودتان مطلع هستید؟

    در این مورد کمی فکر کنید و ببینید مشکلات شما در زمینه مطالعه چیست؟

    برخی از مشکلات مطالعه

    برخی از مشکلات معمول و متداول در زمینه مطالعه عبارتنداز:

    • دوباره خوانی
    • سازماندهی
    • دایره لغات
    • آواسازی درونی
    • به خاطر سپاری
    • برگشت به عقب

    مشکلات مطالعه ناشی از ضعف فردی نیستند، بلکه ریشه در باورهای غلط آموزش نادرست و عدم آگاهی از نحوه همکاری چشم ها و مغز برای دریافت اطلاعات دارند.

    وقتی شما در کودکی خواندن را یاد می گرفتید، احتمالا یا از روش «آوایی» که روش الفبایی نیز نامیده می شود استفاده می کردید و یا از روش «دیدن و گفتن».

    به بیان ساده، از روش آوایی ابتدا برای یاد دادن حروف الفبا به کودک استفاده می شود. سپس در کنار صدای هر حرف، هجاها و دست آخر لغات به او آموزش داده می شود. روش دیدن و گفتن نیز به این صورت است که تصاویری به کودک نشان داده می شود و نام هر تصویر به صورت درشت زیر آن نوشته شده است. وقتی کودک با تصویر و نام آن آشنا شد، تصویر برداشته می شود و فقط کلمات باقی می مانند. به این ترتیب او خواندن کلمه را یاد می گیرد.

    مشکلاتی که ظاهراً از آنها به عنوان مشکلات مطالعه یاد می شود، مربوط به آواسازی درونی (تمرین حرکت لب ها در هنگام خواندن)، اشاره با انگشت، برگشتن به عقب و دوباره خوانی هستند.

    جهت دریافت دوره رایگان دوپینگ حافظه اینجا را کلیک کنید