غذای روح ما چیست؟

غذای روح ما چیست؟

غذای روح ما چیست؟

  • آیا برایتان نوع غذایی که مصرف می کنید اهمیت دارد؟
  • آیا اگر آن غذا فاسد شده باشد، باز آن را می خورید؟
  • چرا با اینکه خیلی افراد غذاهای سالمی می خورند اما باز بیمار می شوند؟
  • آیا همان طور که به غذای جسممان نیز اهمیت می دهیم به غذای روحمان نیز اهمیت می دهیم؟
  • آیا برای غذای روحمان نیز برنامه ای داریم؟
  • آیا مواظب هستیم که غذای فاسد را به خورد روحمان ندهیم؟

چرا سوالات بالا؟

جواب دادن به هریک از سوالات بالا، ممکن است شما را به فکر فرو ببرد. سوالاتی که گاهی فراموش می کنیم آنها را از خودمان بپرسیم و فراموش می کنیم، برای جواب آنها، اقدامی عملی کنیم.

 پس می توانیم گاهی سوالات بالا را از خودمان بپرسیم و خودمان را آنالیز کنیم که ببینیم آیا حواسمان به غذای روحمان نیز هست یا خیر؟ آیا مراقب این هستیم که روح ما چه چیزی را به عنوان غذا مصرف می کند؟ و آن غذا مناسب حال روحی ما هست یا خیر؟

غذای مصرفی ما برای جسممان

بی شک خیلی از انسان ها به غذایی که می خورند اهمیت می دهند. خیلی از افراد مواد غذایی خودشان را از بهترین مواد تهیه می کنند. خیلی ها هم چون به غذا خوردن علاقه دارند همیشه سعی می کنند به  بهترین رستوران ها بروند و بهترین غذا ها را  سرو کنند.

برای ما آدم ها خیلی مهم است که غذایی که میل میکنیم باعث سلامتی و تامین انرژی جسممان شود. بی شک کسی حاضر نیست غذایی که فاسد شده است را بخورد و کسی واقعاً حاضر نیست که به خاطر غذای مصرفی اش بیمار شود، که بخواهد بابت این قضیه به پزشک مراجعه کند.

پس برایمان مهم است غذایی که مصرف می کنیم چه باشد!

 چرا با اینکه خیلی افراد غذاهای سالمی می خورند اما باز بیمار می شوند؟

اگر کمی به اطراف خود نظر کنیم قطعاً خواهیم دید افرادی که به غذای  خود اهمیت می دهند، اما این افراد اکثر اوقات بیمار هستند و حال روحی مناسبی ندارند.

اگر کمی در این افراد دقیق شویم می بینیم که این افراد مدام در حال غر زدن هستند و مدام شکوه و شکایت می کنند.و عوض اینکه در زندگی رو به جلو حرکت کنند، مرتب در حال درجا زدن و یا به عقب رفتن هستند.

غذای روح ما چیست؟
غذای روح ما چیست؟

با کمی دقت در می یابیم که این افراد اصلاً اهمیتی به غذای روح خود نمی دهند. این گونه افراد معمولاً توجه هشان به موارد منفی متمرکز است. اخبار منفی را پیگیری می کنند. به غم و غصه های دیگران اهمیت می دهند.

این گونه افراد خودشان هم خبر ندارند که با این کار خود فقط دارند غذای مسموم و فاسدی را به خورد روح خود می دهند.بنابراین این گونه افراد هرچقدر هم که غذای خوب و کافی مصرف کنند باز روحشان بیمار می شود. به جرأت می توانم بگویم که غذای روح ما اهمیتش از غذای جسم ما بیشتر است.

اما این غذای روح چیست و چگونه باید آن را تهیه کنیم؟

همان طور که به غذای جسممان نیز اهمیت می دهیم باید به غذای روحمان نیز اهمیت بدهیم.مراقب باشیم که چه چیزی را به خورد روحمان می دهیم. بدانیم و آموزش ببینیم که چه چیزی برای روحمان خوب است و چه چیزی حال روح ما را بیمار می کند.

بنابراین انواع عادت های ما و نوع تفکر ما، غذای روح ما را شکل می دهد. در واقع ما همان هستیم که وارد روح خود می کنیم.

غذای روح

غذای روح ما، شخصیت و منش ما را شکل می دهد. می توانیم با خودمان فکر کنیم که من دوست دارم چگونه شخصیتی باشم؟ و برای شخصیت دلخواه خود، نیاز به چه غذایی دارم.

اگر بخواهم شخصیت منفوری داشته باشم پس مقداری کینه، حسادت، دشمنی، بدی می تواند از من شخصیتی منفور را بسازد.

اما اگر شخصیتی جذاب و دوست داشتنی مد نظر من است که خوراک من خوبی، بخشندگی، لبخند،عشق، مثبت اندیشی، صداقت  می تواند از من شخصیتی جذاب بسازد که هر جا قدم می گذارد از خودش اثری و رد پایی به جا بگذارد.

حالا تصمیم با شماست…

انواع  غذای روح

  • عشق
  • شادی
  • صداقت
  • خنده
  • موسیقی
  • شکرگزاری

انجامک

برای اینکه کمی در نوع غذای روحمان تغییراتی ایجاد کنیم، یاد گرفتن یک ساز را در برنامه خود قرار دهیم.