چرا اسم ها را فراموش می کنیم؟

چرا اسم ها را فراموش میکنیم؟- مرضیه نگهداری

چرا اسم ها را فراموش میکنیم؟

چرا اسم ها را فراموش می کنیم؟ این سوالی است که خیلی از ما ممکن است زمانی از خودمان بپرسیم؟ و اگر واقعاً شرایط ناراحت کننده باشد ممکن است به دنبال راه چاره برای آن باشیم.

تا حالا برای شما پیش‌آمده است  که …

  • نام افرادی که ملاقات می‌کنید را فراموش کنید؟
  • آیا دوست قدیمی خود را اتفاقی دیده‌اید و اسمش را به خاطر نمی‌آورید؟
  • موقع تماشای یک فیلم اسم یک بازیگر معروف را به خاطر نیاورد؟
  • چهره افراد در خاطرتان باشد؟ اما نامش خیر؟
  • هنگام به یادآوری اسم شخصی بگویید “نوک زبانم است” “شما همانید که ” ” چقدر چهره شما برایم آشناست”
  • دوست شما اکثر  نام‌ها را به خاطر دارد و شما از این بابت غبطه می‌خورید؟
  • شماره‌ای که درگوشی خود ذخیره می‌کنید را نمی‌دانید به چه اسمی ذخیره کرده‌اید؟

و آیا…

  • تابه‌حال بابت این موضوع جلو کسی خجالت کشیده‌اید؟
  • تابه‌حال اقدامی برای رفع این مسئله انجام داده‌اید؟
  • بابت این فراموشی‌ها دچار ضرر و زیانی شده‌اید؟
  • آیا علت خاصی برای فراموشی اسامی وجود دارد؟

آیا می شود این مساله را حل کرد که بتوانیم یاد بگیریم اسم ها را فراموش نکنیم؟

چرا اسم ها را فراموش میکنیم؟- مرضیه نگهداری

چرا اسم ها را فراموش میکنیم؟

توجیه یا اقدام؟کدام؟؟؟

خب حالا اگر شما هم دغدغه فراموش کردن اسم افراد را  دارید دو راه پیش رو دارید:

  • یا ضعف خود را بپذیرید و با این مسأاله کنار بیاید.
  • یا بپذیرید و اقدام کنید و البته می توانید توجیه هم کنید.

شما بسادگی می‌توانید فراموشکاری خود را با متانت و لطف بپذیرید و عواقب آن را هم نیز بپذیرید. می‌توانید آن را  به پیری شدن خود وصل کنید. می‌توانید به دوستی که نامش را از یاد برده‌اید بگویید که همیشه نام کسانی را فراموش می‌کنید که بیشتر می‌خواهید به یادشان باشید و با این گفته دوست خود را خوشحال کنید.

شاید استفاده از این تکنیک ها در کوتاه مدت جواب دهد اما مگر می توانیم خودمان را گول بزنیم و آیا این تکنیک ها برای بلند مدت هم جوابگو هست یا خیر؟

شاید سوال هایی که در ابتدا پرسیده ام ذهن شما را درگیر کرده باشد که آیا شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که نام افراد یا شماره های ذخیره شده درگوشی خود را فراموش می‌کنید یا خیر؟

خب اگر جزء آن دسته از افراد هستید که توانایی به خاطر سپردن همه نام‌ها، چهره ها و یا شماره ها را دارید به شما تبریک میگویم که همچین مهارتی را در خود به وجود آورده اید و برای تقویت آن، شما را تشویق می‌کنم. اما اگر در بخاطر سپاری نام ها ضعف دارید به شما پیشنهاد می کنم کتابی که در این مورد توسط نویسنده این مقاله یعنی خود من نوشته شده است را تهیه کنید.

وقتی اسامی را فراموش می کنیم چه شکلی می شویم؟

ممکن است برای خیلی از ما این تجربه تلخ پیش آمده باشد که شخصی را ملاقات کرده ایم و در این ملاقات آن شخص ما را به اسم صدا بزند، در حالی که ما نمی‌توانیم اسم او را به خاطر بیاوریم. و یا خیلی وقت ها در خیابان دوست یا همکلاسی قدیمی را می ببینیم و  از دیدنش خوشحال میشویم  اما اسم را فراموش کرده ایم. و یا موقع تماشای یک فیلم اسم یک بازیگر معروف را نمی توانیم به خاطر بیاوریم.

این لحظه چه احساسی به ما دست می‌دهد؟ بله درست فکر کرده‌اید: احساس خجالت، شرمندگی، کنف شدن، ضایع شدن، از درون فرو ریختن و…

در واقع اینجاست که می گوییم آدم کچل بشود کنف نشود.

بله درست است احساس هایی که به ما دست می دهد اصلاً نمی تواند حال ما را خوب کند و در واقع در این مقاله خواستم به شما تلنگری بزنم که اگر شما هم همچین ضعفی دارید اصلاً نگران آن نباشید چون من مرضیه نگهداری کتابی با همین مضمون نوشته ام که در آن راهکارهایی را ارائه داده ام که شما به راحتی می توانید این نقطه ضعف را به نقطه قوت خود تبدیل کنید و این کتاب رایگان الکترونیکی را می توانید از همین سایت دانلود کنید.